Special Olympics World Games

Special Olympics tilbyder sportstræning hele året rundt og afholder atletikkonkurrencer for børn og voksne med et mentalt handicap.De deltagende atleter kan på denne måde udvikle deres fysiske form, udvise mod og dele deres evner med et globalt fællesskab.

Driftsomfang

Medium

Sektor

Socialt arbejde

Mål

Få abonnenter

Få mere trafik til dit website

Mål effektiviteten af dine websites

Samspil med målgruppen

Skab opmærksomhed

Produkt

Google Workspace til nonprofitorganisationer

Google Ad Grants

YouTubes nonprofitprogram

Fotokreditering

Special Olympics

Website

https://www.specialolympics.org/

Udfordringen

Ved World Games 2015 i Los Angeles konkurrerede 6.500 deltagende atleter fra 165 lande med stort mod, glæde og målbevidsthed i 25 forskellige sportsgrene.

Da denne omfattende event skulle organiseres, skulle der inden for kort tid skaffes 30.000 frivillige, 500.000 tilskuere og 10 millioner dollars i donationer.

Historie

Special Olympics anvendte Google Workspace til at koordinere de frivillige og sikre, at World Games 2015 blev en succes. De brugte også Ad Grants til at nå ud til seere på nettet og fik med Google Analytics en bedre indsigt i deres målgruppe.

Vores mission om at skabe opmærksomhed på sagen, så det kunne føre til accept og inklusion, gjorde det vigtigt at vise disse fantastiske historier til så mange mennesker som muligt. Google hjalp os med at finde ud af, hvem vores målgruppe er, men også med at nå ud til så mange mennesker som muligt verden over for at sprede budskabet.

Patrick McClenahan, President og CEO, Special Olympics World Games 2015

Effekt

Deres Ad Grants-kampagne genererede 44 % nye brugere på Special Olympics-websitet og stod for halvdelen af deres nye abonnenter.

Google Analytics gav dem også et klart overblik over brugernes adfærd på websitet, og det gjorde det muligt for dem at måle omfanget af engagementet, og hvilke typer engagement der blev genereret.

Og adgangen til YouTube Space i Los Angeles hjalp dem til at skabe medrivende videoindhold på et meget begrænset budget, hvilket skabte endnu mere opmærksomhed om deres sag.

Se, hvordan andre organisationer bruger Google til nonprofitorganisationer til at gøre en forskel.