Mål
Find donorer
Samspil med målgruppen
Skab opmærksomhed
Fotokreditering
Leveret af Direct Relief
Udfordringen
Forbes har i flere år i træk udnævnt Direct Relief som én af kun få organisationer med en effektivitetsbedømmelse på 100 % i forbindelse med pengeindsamling. Direct Relief stræber efter driftseffektivitet, men står over for en velkendt udfordring for mange nonprofitorganisationer: Hvordan kan folk finde dem? Hvordan kan en ikke-statslig organisation, hvis eksistens afhænger af private velgørende bidrag, opnå vækst i donationer, når organisationen har begrænsede midler? Hvordan kan det lykkes, når organisationen kun spenderer en brøkdel af, hvad andre gør?
Historie
Hos Direct Relief besvarer Google til nonprofitorganisationer disse spørgsmål og mange flere ved hjælp af et altomfattende sæt Google-værktøjer.
Organisationen bruger Ad Grants til søgemaskinemarkedsføring og indhenter viden om bidragydere og sporer, hvordan de interagerer med websitet, ved hjælp af Google Analytics. Folk kan visuelt lokalisere Direct Reliefs globale indsats på organisationens website ved hjælp af Google Maps. Den følelses- og uddannelsesmæssige effekt af videoerne på organisationens egen YouTube-kanal menneskeliggør budskabet og skaber bevidsthed om brandet.
Den 1. januar – afslutningen på den tid af året, hvor folk giver mest – viste resultaterne en stigning i antallet af onlinedonationer på 44 % i forhold til året før og en stigning på 40 % i det samlede beløb, der blev doneret online.
Effekt
I de første tre år efter at Direct Relief fik bevilling fra Google i 2003, har organisationen oplevet en imponerende stigning på 6.000 % i antallet af besøgende på websitet. Men Google så endnu mere potentiale og arbejdede hånd i hånd med Direct Relief for yderligere at optimere rækkevidden på nettet.
Den reviderede markedsføringsplan bestod af otte kampagnekategorier inden for betalt søgning og remarketing samt ca. 150 nye tekstannoncer, der blev lanceret i den første uge af december. Den 1. januar – afslutningen på den tid af året, hvor folk giver mest – viste resultaterne en stigning i antallet af onlinedonationer på 44 % i forhold til året før og en stigning på 40 % i det samlede beløb, der blev doneret online.
Den samlede trafik på websitet steg med 84 %. Remarketing-annoncer resulterede i 2 % flere konverteringer. Betalte søgetermer med varemærket (dem, der omfatter visse variationer af "Direct Relief") genererede en konverteringsrate på 26 %.
Fremadrettet planlægger Direct Relief at fortsætte med at justere sin Ad Grants-kampagne og engagere sin målgruppe mere bredt ved hjælp af oplysende og fængslende historier på YouTube.