Mål
Pengeindsamling
Skab opmærksomhed
Visualiser data på et kort
Fotokreditering
NRDC, Point Loma, Kip Evans
Udfordringen
NRDC forstår vigtigheden af at fortælle den gode historie, når man skal oplyse offentligheden og finde støtte til miljøpolitikker. Som en af de største og mest indflydelsesrige miljøforkæmpende organisationer skal Natural Resources Defense Council kunne kommunikere effektivt, forstå de data, de indsamler, og dirigere mere trafik til deres website for at opfylde deres mission om at passe på vores jord.
Historie
Ved at visualisere data og dirigere trafik til deres website er det lykkedes NRDC at skabe større opmærksomhed omkring miljøproblemer, der påvirker os alle. Google til nonprofitorganisationers værktøj hjælper NRDC med at fortælle deres historie.
NRDC bruger Google Maps og Google Earth til at blive mere kampdygtige ved visuelt at vise de miljøproblemer, de kæmper imod, på en langt mere effektiv og letforståelig måde.
Og når NRDC bruger G Suite til at sprede organisationens budskab, hjælper Google Analytics dem med at få et indblik i den virkning, deres budskab har. YouTube har været en uvurderlig platform i forhold til at få billeder og videoer om de største problemer ud på en organisk måde. De brugte også Ad Grants som en hjælp til at sikre, at de fik den maksimale eksponering ud af det, de foretog sig.
"I løbet af de første uger efter oliekatastrofen i den Mexicanske Golf brugte NRDC YouTube-kanalen til at vise medrivende billeder. En af de videoer, vi viste, "Yours Truly, BP", fik over 100.000 visninger uden nogen form for betalt markedsføring."
Kim Ranney, Content Marketing Director, NRDC
Effekt
NRDC’s brug af værktøjer fra Google til nonprofitorganisationer har bidraget til at få deres budskab ud til eksisterende og nye målgrupper. Google Ads har dirigeret 7,7 millioner besøg til deres website – et tal, der kun fortsætter med at vokse – hvilket svarer til 5,3 millioner i annonceringsværdi.
Det er NRDC's mål at oplyse, inspirere og engagere nye målgrupper gennem en medrivende og visuel historiefortælling, og de bruger deres YouTube-kanal til at nå ud til så mange mennesker som muligt. Efter olieudslippet i den Mexicanske Golf fik en video med billeder af mennesker og dyreliv, der var ramt af katastrofen, over 100.000 visninger uden nogen form for betalt markedsføring.