Charity: Water
663 millioner mennesker i verden lever uden rent vand. Hos charity: water er missionen at ændre dette ved at sørge for rent og sikkert drikkevand til mennesker i udviklingslandene. Organisationen arbejder med mange lokale partnere på internationalt plan og har gennemført over 21.000 vandprojekter, der har sikret vand, hygiejne og forbedret sanitetsforhold til mere end 6,4 millioner mennesker.
Vores mission er at sørge for rent og sikkert drikkevand til hvert eneste menneske her på jorden, og med hjælp fra Google kommer vi tættere på det mål hver eneste dag.
Tyler Riewer, brand content lead
Effekt
"I løbet af et år har Google til nonprofitorganisationer bidraget til en stigning på 350 % i trafikken på websitet, en stigning på 300 % i det samlede antal besøgende og en stigning på 333 % i antallet af videovisninger," siger Tyler Riewer, Brand Content Lead, charity: water
Siden teamet gik i gang med at bruge Google til nonprofitorganisationer, er deres onlineaktiviteter øget med stor hastighed. Organisationen skabte også et fællesskab bestående af passionerede støtter ved hjælp af personlige takkebeskeder udformet som YouTube-videoer, funktionerne i Google Maps samt søgebaserede annoncer og de sociale medier.
I september 2015 lancerede charity: water deres årlige fundraisingkampagne med temaet #NothingIsCrazy, hvor de opfordrede helt almindelige mennesker til at gøre ekstraordinære ting for at indsamle penge til rent vand. Med god hjælp fra Google-værktøjerne inspirerede kampagnen næsten 1.900 individuelle fundraisere til at skride til handling, og der blev indsamlet 1,8 millioner USD, hvilket skaffede rent vand til mere end 60.000 mennesker i udviklingslandene. Google Analytics gav teamet en større indsigt i deltagerne, hjalp dem til at fastlægge konverteringsraterne og til at kortlægge visningerne for kampagnevideoen.
charity: water anvender nu Google-værktøjer til at nå ud til nye målgrupper og inspirere dem til at investere i en verden, hvor alle har adgang til rent vand, ved at tilmelde sig organisationens program The Spring, hvor man yder et månedligt bidrag.
Se, hvordan andre organisationer bruger Google til nonprofitorganisationer til at gøre en forskel.
WaterAid
WaterAid bruger Google-værktøjerne til at skabe et mere spændende og interaktivt indhold, så der skabes dybere forbindelser med donorerne.
Jane Goodall Institute
JGI bruger Google Earth-værktøjerne til at indsamle, visualisere og dele oplysninger om skovtab med resten af verden.
Kiva
Kiva bruger YouTube til at aktivere fællesskabet ved at opfordre ligesindede, frivillige og brugerne til at dele deres historier.